כלי שיווק לסטארטאפים ולחברות בע”מ בצמיחה

העסק שלכם יכול לעסוק בתחום יוצא דופן, להיות פרי של רעיון חדשני ולהציע שירותים או מוצרים שעשויים לשפר לאנשים את החיים אבל כדי שהקהל באמת יפנה אליכם וירכוש מכם את השירות או המוצר עליו לשמוע עליכם ולהבין מי אתם וכיצד אתם יכולים לתרום לו.

מכיוון שלקוחות לא מגיעים ללא השקעה יהיה עליכם להניא אותם לבצע פעולות באמצעות שימוש בכלי שיווק שונים. כלי השיווק הללו ואחרים ישרתו אתכם גם בהמשך וחשוב שתקפידו להישאר מעודכנים בנוגע לכל השינויים שחלים בתחום השיווק והפרסום.

 

הכנת תכנית שיווקית והכרת קהל היעד

לפני שתתחילו את תהליך השיווק יהיה עליכם להכין תכנית שיווקית. התכנית תהיה התשתית של הפעילות השיווקית שלכם. התכנית השיווקית צריכה להיות מותאמת לעסק שלכם – למטרות, ליעדים ולחזון שלכם.

במסגרת התכנית יהיה עליכם להחליט כיצד אתם מתכננים להפיץ את המוצר או השירותים, יהיה עליכם לתמחר את המוצרים והשירותים, להחליט על האופן בו יינתן שירות ולהשתמש בכלי מדידה שונים כדי לערוך מחקרי שוק שיסייעו לכם למדוד את יעילות הפעילות שלכם.

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבצע לפני שבוחרים את דרכי השיווק הוא להכיר את קהל היעד -את הרגלי הגלישה שלו, את גילו, מינו, מקום מגוריו, מצבו הכלכלי ומאפיינים נוספים. אפיון הקהל, פילוחו ומיקודו יסייעו לכם לשלוח מסרים לאנשים שמעוניינים בשירות או במוצרים שלכם והדבר יגדיל את כמות המכירות.

מהם כלי השיווק שיכולים להזניק לכם את העסק?

על מה אנחנו מדברים? אנחנו מדברים על חברות שנמצאות בצמיחה, כלומר, בתחילת דרכן. בדברינו נתמקד בדרכי הפרסום והשיווק באינטרנט. בניגוד לפרסומות בטלוויזיה, ברדיו, שלטי חוצות ודרכים נוספות וותיקות יותר, יכול האינטרנט להביא לחשיפה עצומה תוך שמירה על תקציב נמוך יחסית. נציין 8 כלי שיווק ופרסום יעילים עבור העסק שלכם:

1. הקמת אתר באינטרנט – מכירים את המשפט: “אם אתה לא שם אתה לא קיים?” – יופי, המשפט נכון גם במקרה של פרסום ולא רק במקרה של מסיבת כיתה ו’. אם אין לכם אתר מושקע אף גולש לא ידע שאתם קיימים.

2. קידום בגוגל – קידום אורגני וקידום ממומן הן שתי דרכי שיווק באינטרנט והן שונות זו מזו מבחינות רבות. המטרה של הקידום האורגני היא להביא לחשיפה שאינה מוגבלת כאשר ההקלקות אינן עולות כסף. הקידום האורגני יכול להניב הכנסות למשך תקופה ממושכת והוא משבח את ערך האתר. הקידום הממומן יביא לתוצאות באופן מידי, יאפשר פרסום ממוקד ביותר, יאפשר הפניה לדף נחיתה ללא כמות רבה של תוכן ויסייע לחקר שוק.

3. הקמת בלוג – את הבלוג תוכלו לכתוב בעצמכם או להיעזר בכותב תוכן מקצועי. ברוב המקרים כדאי להיעזר בכותב מקצועי, הדבר גם יחסוך לכם זמן שתוכלו לנתב לעיסוק בעבודתכם השוטפת. הבלוג צריך להכיל תכנים מעניינים שעוסקים בתחום העיסוק שלכם ועליו להתעדכן באופן רציף. השקעה בבלוג יכולה לצור הזדהות ואמון שיקרבו אליכם את הלקוחות.

4. אאוטבריין וטאבולה – שתי שיטות שיווק איכותיות שמאפשרות הכנסת קישורים למאמרים, הקישורים מופיעים בסוף כתבות שעוסקות בנושאים דומים. יתרון משמעותי של שתי השיטות הוא שהמאמרים שהן מציעות לגולש עוסקים בתחומים שמעניינים אותו ולא נתפסות בתור פרסומת.

5. שיווק בפייסבוק – שיווק ברשתות חברתיות ובעיקר בפייסבוק שהפכה למעצמה בפני עצמה מסייע בחשיפת השירותים או המוצרים לקהל עצום שלא מפסיק להעביר ולספק מידע באמצעות שיתופים, לייקים, תיוגים והמלצות. לשיווק בפייסבוק יש פוטנציאל אדיר משום שהוא מאפשר לידע להמשיך לזרום באופן מתמיד. בניית דף עסקי בפייסבוק שמכיל קישור לאתר ודרכי התקשרות, ניהול נכון שמספק תגובות לשאלות, מענה בהודעות אישיות ופרסום סטטוסים יעזור לעסק להפוך לאמין ונגיש. ניתן לבצע גם קידום ממומן בפייסבוק – שיטת שיווק זו נמצאה כיעילה במיוחד.

6. יוטיוב – יוטיוב הוא אחת הפלטפורמות הפופולאריות ביותר, שם ניתן לייצר סרטונים שיהפכו לוויראליים ויעברו הלאה מעין לעין – סרטון מוצלח ביוטיוב יכול לפתוח דלת להצלחה מסחררת.

7. לינקדאין – כתבנו מקודם על החשיבות הרבה של שיווק ברשתות חברתיות. רשת חברתית אהובה נוספת (חוץ מפייסבוק) היא לינקדאין. המטרה של הרשת היא לצור שיתופי פעולה בין בעלי עסקים ולכן היא מתאימה מאוד לסטארטאפים וחברות. שימוש נכון ברשת יוכל לסייע ביצירת היכרויות שונות שיובילו לשיתופי פעולה ולמציאת משקיעים למוצרים ושירותים.

8. שליחת ניוזלטרים לרשימת דיוור – שליחת ניוזלטרים יכולה לעזור לחיזוק הקשר האישי עם קהל היעד. רשימת הדיוור נוצרת לאחר שהלקוחות חוברים למועדון חברים של חברה והאחרונה מציעה להם הטבות או מידע מעניין. הניוזלטר יכול להישלח כל יום, כל שבוע או כל חודש בהתאם לתכנית שהוגדרה על ידי החברה. חשוב מאוד להימנע ממצב של שליחת תכנים רבים מדי ומנגד יש להקפיד לשמור על הרצף. על כל ניוזלטר לאפשר למקבלו להסיר את עצמו מרשימת התפוצה. כדי למנוע מצב בו הלקוחות יאבדו עניין ויסירו את עצמם מהרשימה ולעודד רכישות יש להתאים את הניוזלטרים לקהל מבחינת התוכן, העיצוב ותדירות השליחה. ניתן לשפר את האינטראקציה עם הקהל באמצעות שליחת תכנים שמכילים חידונים, סקרים, מחקרים חדשים, מאמרי דעה ומתן אפשרות תגובה ומתן פרסים, מבצעים והטבות.

בחירה בחברה מקצועית שמתמחה בשיווק במדיה

שירותים רבים יכולים להינתן מחברות מקצועיות שעוסקות בפרסום במדיה. חברות אלו יכולות להתמחות בקידום ממומן, קידום אורגני, שיווק בפייסבוק, כתיבת תכנים ובלוגים, הכנת סרטונים ולספק שירותים נוספים. חברה מקצועית תדע על אילו כלי שיווק להמליץ ותתאים את דרכי השיווק לתקציב. חשוב לזכור שלכל עסק יש מאפיינים משלו ושיש להתאים את כלי השיווק לעסק.

אנו מקווים שעזרנו לכם להכיר את הדרכים היעילות לשיווק העסק ומאחלים לכם בהצלחה!