מהם 10 הדברים החשובים בניהול עסק מצליח?

מהם 10 הדברים החשובים בניהול עסק מצליח?

קמתם בבוקר עם רעיון שנראה לכם גאוני? הלכתם ברחוב והרגשתם איך הנורה מקפצת מעל ראשכם ומספרת לכם על שירות או מוצר מהפכני? או אולי אתם כבר מהרהרים במחשבה להקים עסק מזה זמן מה ורק מחכים לרגע הנכון בו תהיו באמת בשלים?

לא משנה מה הוביל אתכם לרעיון לפתוח עסק (כפי שכבר הבנתם יש כל כך הרבה סיבות לפתוח עסק) – אם החלטתם להקים עסק חשוב שתדעו כיצד לנהל אותו בצורה נכונה כך שהוא יוכל לגדול, להצליח ולשגשג. רעיון, מוטיבציה, כישרון ויצירתיות הם קרקע פורייה שיכולה להצמיח יער שלם, אך כדי שהיער יחזיק מעמד והעצים יישארו בריאים וחסונים צריך לפעול נכון במספר מישורים.

אז כדי לחדד את הראש ולמקד את המחשבה ריכזנו לכם 10 טיפים חשובים שיוכלו לסייע לכם לנהל את העסק בצורה מוצלחת. הברקתם את הנעליים? הברשתם את השיער? יופי. נצא לעבודה!

10 טיפים חשובים שיובילו את העסק שלכם להצלחה

1. תחום העיסוק – בחרו בתחום שנוגע לכם באופן אישי – תחום שמרגש אתכם ומדבר אל לבכם יגרום לכם להשקיע ולהיות מעורבים יותר וזהו חלק בלתי נפרד מהמתכון להצלחה. האיכפתיות של הבעלים מהעסק היא אחד הדברים היותר חשובים במרכיבי ההצלחה של עסק. אל תשכחו שהוא, העסק, הוא הבייבי שלכם ואם הוא יצליח או לא חשוב יותר מכל לכם.

2. הכינו תכנית עסקית והגדירו את היעדים והמטרות שלכם (וודאו שהיעדים אפשריים) – חשוב שבניית התכנית העסקית תהיה מדויקת ותכיל את כל המידע החשוב שכולל את: פעילות החברה, מיקום החברה, אסטרטגיה, מחקר שוק, הגדרת קהל היעד, הערך המוסף של העסק, חולשות וחזקות העסק, חקירת המתחרים, גובה ההשקעה הנחוצה, צפי החזר ההשקעה, תקציר מנהלים, מוצר, שיווק ומידע נוסף. כדאי לפנות אל יועץ עסקי מקצועי גם אם אתם מרגישים שאתם יכולים לבנות את התכנית לבד – התכנית העסקית היא כמו היסודות של הבניין ולכן חשוב לעשות את המירב כדי שהבניין יהיה יציב וחזק. הגדרת המטרות והיעדים שיכולים להיות למשל: גיוס לקוחות, פרסום והקצבת זמן לכל תחום חשובים ביותר להמשך התהליך ולשמירה על המיקוד.

3. נהגו בגמישות והיו מוכנים להודות בטעויות – למרות שהתוכנית העסקית כבר ברורה ומדויקת יש לזכור ששינוי הוא בעצם הדבר היחידי שאפשר לסמוך עליו. מנהל טוב ידע מתי לשנות את דעתו אם הוא יגלה מידע שסותר את הנחותיו הקודמות. ראייה רחבה, שמירה על רלוונטיות למצב העניינים והיכולת להודות בטעות מאפשרים ביצוע שינויים והגעה ליעדים.

4. עקבו אחר היעדים שהושגו וסגלו ראיה למרחוק – לאחר שהגדרתם את היעדים חשוב שתקפידו לעקוב אחריהם. גם אם לא השגת את היעד בשלב מסוים אין זה אומר שלא תשיגו אותו בהמשך. אתגרים יכולים להיות אלמנט מכשיל אך מנגד – אם מתגברים עליהם הם מחזקים ומגדילים את הסיכוי להגיע להצלחה. לצד המעקב אחר ההישגים נסו להביט קדימה ולראות את העסק שלכם בטווח הרחוק – נסו לדמיין באיזה מצב הייתם רוצים לראות את העסק בעוד שנה, בעוד חמש שנים. בררו והבהירו לעצמכם ולצוות כיצד ניתן להגיע אל היעד לאחר שתבדקו את מצב השוק, המגמות והטרנדים הקיימים והצפויים וחתרו למטרות.

5. נהלו את ההוצאות בצורה חכמה – ניהול לא נכון של ההוצאות עלול להביא לקריסת העסק, הידע על מה להוציא, ההימנעות מהוצאות מיותרות, אופן פריסת התשלומים ונהיגה בשיקול דעת חיוניים להצלחתו של העסק ולכן כדאי להיעזר ברואה חשבון מקצועי ומיומן, רואה החשבון יוכל גם לחסוך לכם זמן יקר ולאפשר לכם להשקיע את האנרגיות בתחום עיסוקכם.

6. השקיעו בפרסום ושיווק – השקיעו בפרסום העסק ובחרו באפיקים המרכזיים והרלוונטיים ביותר. לאחר שתגדירו את קהל היעד – דבר שיתבצע כבר במהלך הכנת התכנית העסקית יהיה עליכם להביא את הלקוחות. בניית אתר מרשים, שיווק באינטרנט, בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, שיווק ממומן, שיווק בגוגל אדוורס, פרסומות בטלוויזיה, מודעות בעיתונות, שליחת ניוזלטרים, כתיבת בלוגים, מתן אפשרות ליצירת קשר בדרכים שונות, השקעה בשלטי חוצות, פליירים, השקעה בשירות לקוחות ובחירה באפיקים נוספים – תוך התאמה לתקציב חשובים ביותר.

7. הישארו מעודכנים והקפידו להתפתח באופן מתמיד – הקפידו להיות מעודכנים בכל הנוגע לתחום בו אתם עוסקים, במתחרים שלכם ובדרכי השיווק – בדקו אתרים של מתחרים, הירשמו לניוזלטרים מוצלחים, קראו מאמרים ובלוגים – גם אם הם כתובים באנגלית ושלחו את העובדים (ואת עצמכם) להכשרות שונות כמו: סדנאות לניהול זמן, סדנאות שיווק, סדנאות ניהול משא ומתן, סדנאות מנהלים ואפשרויות נוספות, כל אלו יתרמו בצורה ניכרת ויהפכו את העובדים ואתכם למקצועיים יותר.

8. פשוט אמרו לא – זהו את הלקוחות הבעייתיים – אלו שמתלוננים, אלו שאף פעם לא מרוצים ואלו שמטרידים ומעוניינים לקבל את השירות הטוב ביותר תוך השקעה כספית מינימלית – אל תנפו אותם באופן מידי (אם ניתן), נסו להתמודד איתם אך אם אתם רואים שהם גוזלים מכם זמן ומשבשים את לוח הזמנים שלכם באופן בו השירות שלכם פשוט לא משתלם היפרדו מהם לשלום. הלחץ שהם מפעילים עליכם עלול לפגוע ביעילותכם וביעילות של העובדים.

9. מיקום העסק – נסו למקם את העסק במקום מרכזי – מיקום עסק באזור נגיש ומרכזי יגביר את זרימת הלקוחות, יאפשר לכם לבחור את העובדים בקפידה, יקל עליכן ועל העובדים להגיע למקום ויפחית את זמן הגעת המשלוחים ועלות המשלוחים.

10. דאגו לעצמכם ולעובדים שלכם – אל תשכחו לשמור על איכות החיים שלכם ושל העובדים שלכם – הכירו את העובדים, היו קשובים אליהם ולעצמכם, הקפידו להעניק לעצמכם ולעובדים זמן פנוי, הקפידו על לקיחת הפסקות, השקיעו במקום העבודה כך שיהיה נעים, נקי ומזמין, שלמו לעובדים משכורות הוגנות, השקיעו בהווי חברתי, הקציבו את שעות העבודה והקפידו לישון טוב. כשאיכות החיים טובה והאווירה נעימה העובדים (ואתם) משקיעים יותר, ערניים יותר ומחויבים יותר והתוצאה היא עסק משגשג ועבודה מאתגרת, מעניינת וטובה יותר.

הקפדה על עשרת הטיפים שהצגנו יסייעו לכם לנהל את העסק בצורה מוצלחת, מדויקת ונכונה, לשמור על עצמכם ועל העובדים שלכם ולחסוך לחצים וכאבי ראש. שיהיה לכם בהצלחה!