פירוק חברה בע"מ - חייבים עוד השנה
רשם החברות - בהודעה דרמטית

חברות בע"מ

מהם 10 הדברים החשובים בניהול עסק מצליח?

קמתם בבוקר עם רעיון שנראה לכם גאוני? הלכתם ברחוב והרגשתם איך הנורה מקפצת מעל ראשכם ומספרת לכם על שירות או מוצר מהפכני? או אולי אתם כבר מהרהרים במחשבה להקים עסק מזה זמן מה ורק מחכים לרגע הנכון בו תהיו באמת בשלים?

לא משנה מה הוביל אתכם לרעיון לפתוח עסק (כפי שכבר הבנתם יש כל כך הרבה סיבות לפתוח עסק) – אם החלטתם להקים עסק חשוב שתדעו כיצד לנהל אותו בצורה נכונה כך שהוא יוכל לגדול, להצליח ולשגשג. רעיון, מוטיבציה, כישרון ויצירתיות הם קרקע פורייה שיכולה להצמיח יער שלם, אך כדי שהיער יחזיק מעמד והעצים יישארו בריאים וחסונים צריך לפעול נכון במספר מישורים.

אז כדי לחדד את הראש ולמקד את המחשבה ריכזנו לכם 10 טיפים חשובים שיוכלו לסייע לכם לנהל את העסק בצורה מוצלחת. הברקתם את הנעליים? הברשתם את השיער? יופי. נצא לעבודה!

10 טיפים חשובים שיובילו את העסק שלכם להצלחה

1. תחום העיסוק – בחרו בתחום שנוגע לכם באופן אישי – תחום שמרגש אתכם ומדבר אל לבכם יגרום לכם להשקיע ולהיות מעורבים יותר וזהו חלק בלתי נפרד מהמתכון להצלחה. האיכפתיות של הבעלים מהעסק היא אחד הדברים היותר חשובים במרכיבי ההצלחה של עסק. אל תשכחו שהוא, העסק, הוא הבייבי שלכם ואם הוא יצליח או לא חשוב יותר מכל לכם.

2. הכינו תכנית עסקית והגדירו את היעדים והמטרות שלכם (וודאו שהיעדים אפשריים) – חשוב שבניית התכנית העסקית תהיה מדויקת ותכיל את כל המידע החשוב שכולל את: פעילות החברה, מיקום החברה, אסטרטגיה, מחקר שוק, הגדרת קהל היעד, הערך המוסף של העסק, חולשות וחזקות העסק, חקירת המתחרים, גובה ההשקעה הנחוצה, צפי החזר ההשקעה, תקציר מנהלים, מוצר, שיווק ומידע נוסף. כדאי לפנות אל יועץ עסקי מקצועי גם אם אתם מרגישים שאתם יכולים לבנות את התכנית לבד – התכנית העסקית היא כמו היסודות של הבניין ולכן חשוב לעשות את המירב כדי שהבניין יהיה יציב וחזק. הגדרת המטרות והיעדים שיכולים להיות למשל: גיוס לקוחות, פרסום והקצבת זמן לכל תחום חשובים ביותר להמשך התהליך ולשמירה על המיקוד.

3. נהגו בגמישות והיו מוכנים להודות בטעויות – למרות שהתוכנית העסקית כבר ברורה ומדויקת יש לזכור ששינוי הוא בעצם הדבר היחידי שאפשר לסמוך עליו. מנהל טוב ידע מתי לשנות את דעתו אם הוא יגלה מידע שסותר את הנחותיו הקודמות. ראייה רחבה, שמירה על רלוונטיות למצב העניינים והיכולת להודות בטעות מאפשרים ביצוע שינויים והגעה ליעדים.

4. עקבו אחר היעדים שהושגו וסגלו ראיה למרחוק – לאחר שהגדרתם את היעדים חשוב שתקפידו לעקוב אחריהם. גם אם לא השגת את היעד בשלב מסוים אין זה אומר שלא תשיגו אותו בהמשך. אתגרים יכולים להיות אלמנט מכשיל אך מנגד – אם מתגברים עליהם הם מחזקים ומגדילים את הסיכוי להגיע להצלחה. לצד המעקב אחר ההישגים נסו להביט קדימה ולראות את העסק שלכם בטווח הרחוק – נסו לדמיין באיזה מצב הייתם רוצים לראות את העסק בעוד שנה, בעוד חמש שנים. בררו והבהירו לעצמכם ולצוות כיצד ניתן להגיע אל היעד לאחר שתבדקו את מצב השוק, המגמות והטרנדים הקיימים והצפויים וחתרו למטרות.

5. נהלו את ההוצאות בצורה חכמה – ניהול לא נכון של ההוצאות עלול להביא לקריסת העסק, הידע על מה להוציא, ההימנעות מהוצאות מיותרות, אופן פריסת התשלומים ונהיגה בשיקול דעת חיוניים להצלחתו של העסק ולכן כדאי להיעזר ברואה חשבון מקצועי ומיומן, רואה החשבון יוכל גם לחסוך לכם זמן יקר ולאפשר לכם להשקיע את האנרגיות בתחום עיסוקכם.

6. השקיעו בפרסום ושיווק – השקיעו בפרסום העסק ובחרו באפיקים המרכזיים והרלוונטיים ביותר. לאחר שתגדירו את קהל היעד – דבר שיתבצע כבר במהלך הכנת התכנית העסקית יהיה עליכם להביא את הלקוחות. בניית אתר מרשים, שיווק באינטרנט, בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, שיווק ממומן, שיווק בגוגל אדוורס, פרסומות בטלוויזיה, מודעות בעיתונות, שליחת ניוזלטרים, כתיבת בלוגים, מתן אפשרות ליצירת קשר בדרכים שונות, השקעה בשלטי חוצות, פליירים, השקעה בשירות לקוחות ובחירה באפיקים נוספים – תוך התאמה לתקציב חשובים ביותר.

7. הישארו מעודכנים והקפידו להתפתח באופן מתמיד – הקפידו להיות מעודכנים בכל הנוגע לתחום בו אתם עוסקים, במתחרים שלכם ובדרכי השיווק – בדקו אתרים של מתחרים, הירשמו לניוזלטרים מוצלחים, קראו מאמרים ובלוגים – גם אם הם כתובים באנגלית ושלחו את העובדים (ואת עצמכם) להכשרות שונות כמו: סדנאות לניהול זמן, סדנאות שיווק, סדנאות ניהול משא ומתן, סדנאות מנהלים ואפשרויות נוספות, כל אלו יתרמו בצורה ניכרת ויהפכו את העובדים ואתכם למקצועיים יותר.

8. פשוט אמרו לא – זהו את הלקוחות הבעייתיים – אלו שמתלוננים, אלו שאף פעם לא מרוצים ואלו שמטרידים ומעוניינים לקבל את השירות הטוב ביותר תוך השקעה כספית מינימלית – אל תנפו אותם באופן מידי (אם ניתן), נסו להתמודד איתם אך אם אתם רואים שהם גוזלים מכם זמן ומשבשים את לוח הזמנים שלכם באופן בו השירות שלכם פשוט לא משתלם היפרדו מהם לשלום. הלחץ שהם מפעילים עליכם עלול לפגוע ביעילותכם וביעילות של העובדים.

9. מיקום העסק – נסו למקם את העסק במקום מרכזי – מיקום עסק באזור נגיש ומרכזי יגביר את זרימת הלקוחות, יאפשר לכם לבחור את העובדים בקפידה, יקל עליכן ועל העובדים להגיע למקום ויפחית את זמן הגעת המשלוחים ועלות המשלוחים.

10. דאגו לעצמכם ולעובדים שלכם – אל תשכחו לשמור על איכות החיים שלכם ושל העובדים שלכם – הכירו את העובדים, היו קשובים אליהם ולעצמכם, הקפידו להעניק לעצמכם ולעובדים זמן פנוי, הקפידו על לקיחת הפסקות, השקיעו במקום העבודה כך שיהיה נעים, נקי ומזמין, שלמו לעובדים משכורות הוגנות, השקיעו בהווי חברתי, הקציבו את שעות העבודה והקפידו לישון טוב. כשאיכות החיים טובה והאווירה נעימה העובדים (ואתם) משקיעים יותר, ערניים יותר ומחויבים יותר והתוצאה היא עסק משגשג ועבודה מאתגרת, מעניינת וטובה יותר.

הקפדה על עשרת הטיפים שהצגנו יסייעו לכם לנהל את העסק בצורה מוצלחת, מדויקת ונכונה, לשמור על עצמכם ועל העובדים שלכם ולחסוך לחצים וכאבי ראש. שיהיה לכם בהצלחה!

העסק שלכם יכול לעסוק בתחום יוצא דופן, להיות פרי של רעיון חדשני ולהציע שירותים או מוצרים שעשויים לשפר לאנשים את החיים אבל כדי שהקהל באמת יפנה אליכם וירכוש מכם את השירות או המוצר עליו לשמוע עליכם ולהבין מי אתם וכיצד אתם יכולים לתרום לו.

מכיוון שלקוחות לא מגיעים ללא השקעה יהיה עליכם להניא אותם לבצע פעולות באמצעות שימוש בכלי שיווק שונים. כלי השיווק הללו ואחרים ישרתו אתכם גם בהמשך וחשוב שתקפידו להישאר מעודכנים בנוגע לכל השינויים שחלים בתחום השיווק והפרסום.

הכנת תכנית שיווקית והכרת קהל היעד

לפני שתתחילו את תהליך השיווק יהיה עליכם להכין תכנית שיווקית. התכנית תהיה התשתית של הפעילות השיווקית שלכם. התכנית השיווקית צריכה להיות מותאמת לעסק שלכם – למטרות, ליעדים ולחזון שלכם.

במסגרת התכנית יהיה עליכם להחליט כיצד אתם מתכננים להפיץ את המוצר או השירותים, יהיה עליכם לתמחר את המוצרים והשירותים, להחליט על האופן בו יינתן שירות ולהשתמש בכלי מדידה שונים כדי לערוך מחקרי שוק שיסייעו לכם למדוד את יעילות הפעילות שלכם.

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבצע לפני שבוחרים את דרכי השיווק הוא להכיר את קהל היעד -את הרגלי הגלישה שלו, את גילו, מינו, מקום מגוריו, מצבו הכלכלי ומאפיינים נוספים. אפיון הקהל, פילוחו ומיקודו יסייעו לכם לשלוח מסרים לאנשים שמעוניינים בשירות או במוצרים שלכם והדבר יגדיל את כמות המכירות.

מהם כלי השיווק שיכולים להזניק לכם את העסק?

על מה אנחנו מדברים? אנחנו מדברים על חברות שנמצאות בצמיחה, כלומר, בתחילת דרכן. בדברינו נתמקד בדרכי הפרסום והשיווק באינטרנט. בניגוד לפרסומות בטלוויזיה, ברדיו, שלטי חוצות ודרכים נוספות וותיקות יותר, יכול האינטרנט להביא לחשיפה עצומה תוך שמירה על תקציב נמוך יחסית. נציין 8 כלי שיווק ופרסום יעילים עבור העסק שלכם:

1. הקמת אתר באינטרנט – מכירים את המשפט: “אם אתה לא שם אתה לא קיים?” – יופי, המשפט נכון גם במקרה של פרסום ולא רק במקרה של מסיבת כיתה ו’. אם אין לכם אתר מושקע אף גולש לא ידע שאתם קיימים.

2. קידום בגוגל – קידום אורגני וקידום ממומן הן שתי דרכי שיווק באינטרנט והן שונות זו מזו מבחינות רבות. המטרה של הקידום האורגני היא להביא לחשיפה שאינה מוגבלת כאשר ההקלקות אינן עולות כסף. הקידום האורגני יכול להניב הכנסות למשך תקופה ממושכת והוא משבח את ערך האתר. הקידום הממומן יביא לתוצאות באופן מידי, יאפשר פרסום ממוקד ביותר, יאפשר הפניה לדף נחיתה ללא כמות רבה של תוכן ויסייע לחקר שוק.

3. הקמת בלוג – את הבלוג תוכלו לכתוב בעצמכם או להיעזר בכותב תוכן מקצועי. ברוב המקרים כדאי להיעזר בכותב מקצועי, הדבר גם יחסוך לכם זמן שתוכלו לנתב לעיסוק בעבודתכם השוטפת. הבלוג צריך להכיל תכנים מעניינים שעוסקים בתחום העיסוק שלכם ועליו להתעדכן באופן רציף. השקעה בבלוג יכולה לצור הזדהות ואמון שיקרבו אליכם את הלקוחות.

4. אאוטבריין וטאבולה – שתי שיטות שיווק איכותיות שמאפשרות הכנסת קישורים למאמרים, הקישורים מופיעים בסוף כתבות שעוסקות בנושאים דומים. יתרון משמעותי של שתי השיטות הוא שהמאמרים שהן מציעות לגולש עוסקים בתחומים שמעניינים אותו ולא נתפסות בתור פרסומת.

5. שיווק בפייסבוק – שיווק ברשתות חברתיות ובעיקר בפייסבוק שהפכה למעצמה בפני עצמה מסייע בחשיפת השירותים או המוצרים לקהל עצום שלא מפסיק להעביר ולספק מידע באמצעות שיתופים, לייקים, תיוגים והמלצות. לשיווק בפייסבוק יש פוטנציאל אדיר משום שהוא מאפשר לידע להמשיך לזרום באופן מתמיד. בניית דף עסקי בפייסבוק שמכיל קישור לאתר ודרכי התקשרות, ניהול נכון שמספק תגובות לשאלות, מענה בהודעות אישיות ופרסום סטטוסים יעזור לעסק להפוך לאמין ונגיש. ניתן לבצע גם קידום ממומן בפייסבוק – שיטת שיווק זו נמצאה כיעילה במיוחד.

6. יוטיוב – יוטיוב הוא אחת הפלטפורמות הפופולאריות ביותר, שם ניתן לייצר סרטונים שיהפכו לוויראליים ויעברו הלאה מעין לעין – סרטון מוצלח ביוטיוב יכול לפתוח דלת להצלחה מסחררת.

7. לינקדאין – כתבנו מקודם על החשיבות הרבה של שיווק ברשתות חברתיות. רשת חברתית אהובה נוספת (חוץ מפייסבוק) היא לינקדאין. המטרה של הרשת היא לצור שיתופי פעולה בין בעלי עסקים ולכן היא מתאימה מאוד לסטארטאפים וחברות. שימוש נכון ברשת יוכל לסייע ביצירת היכרויות שונות שיובילו לשיתופי פעולה ולמציאת משקיעים למוצרים ושירותים.

8. שליחת ניוזלטרים לרשימת דיוור – שליחת ניוזלטרים יכולה לעזור לחיזוק הקשר האישי עם קהל היעד. רשימת הדיוור נוצרת לאחר שהלקוחות חוברים למועדון חברים של חברה והאחרונה מציעה להם הטבות או מידע מעניין. הניוזלטר יכול להישלח כל יום, כל שבוע או כל חודש בהתאם לתכנית שהוגדרה על ידי החברה. חשוב מאוד להימנע ממצב של שליחת תכנים רבים מדי ומנגד יש להקפיד לשמור על הרצף. על כל ניוזלטר לאפשר למקבלו להסיר את עצמו מרשימת התפוצה. כדי למנוע מצב בו הלקוחות יאבדו עניין ויסירו את עצמם מהרשימה ולעודד רכישות יש להתאים את הניוזלטרים לקהל מבחינת התוכן, העיצוב ותדירות השליחה. ניתן לשפר את האינטראקציה עם הקהל באמצעות שליחת תכנים שמכילים חידונים, סקרים, מחקרים חדשים, מאמרי דעה ומתן אפשרות תגובה ומתן פרסים, מבצעים והטבות.

בחירה בחברה מקצועית שמתמחה בשיווק במדיה

שירותים רבים יכולים להינתן מחברות מקצועיות שעוסקות בפרסום במדיה. חברות אלו יכולות להתמחות בקידום ממומן, קידום אורגני, שיווק בפייסבוק, כתיבת תכנים ובלוגים, הכנת סרטונים ולספק שירותים נוספים. חברה מקצועית תדע על אילו כלי שיווק להמליץ ותתאים את דרכי השיווק לתקציב. חשוב לזכור שלכל עסק יש מאפיינים משלו ושיש להתאים את כלי השיווק לעסק.

אנו מקווים שעזרנו לכם להכיר את הדרכים היעילות לשיווק העסק ומאחלים לכם בהצלחה!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

HEV.CO.IL
חברות בע"מ

פתיחת חברה בע”מ

חברות בע”מ רוצים לפתוח חברה בע”מ? אנחנו נעשה את זה עבורכם בקלות במהירות ביעילות במשרד עורכי דין המתמחה בהקמת חברות בע”מ רוצים להבין קצת יותר

קרא עוד »

מהי חברה בע”מ?

מהי חברה בע”מ? למה יותר ויותר אנשים מעדיפים לפתוח חברה בע”מ על פני ניהול העסק שלהם באמצעות תיק עוסק מורשה? על השאלות האלו ואחרות ננסה

קרא עוד »

רוצים לפנות אלינו?

כתובתנו: משה לוי 11 ראשון לציון

רוצים לשמור איתנו על קשר?