חברות בע"מ

פירוק חברה בע"מ - חייבים עוד השנה
רשם החברות - בהודעה דרמטית

שאלות ותשובות בנושא חברות בע”מ – על פתיחת חשבון בנק ורישום חברה בע”מ

לפני שמקימים חברה בע”מ יש להכיר את התהליך.

בין השאלות שעולות בתחילת הדרך יש להבין כיצד לפתוח חשבון בנק של חברה בע”מ ואיך לרשום את החברה. ננסה לענות על שתי השאלות הללו. כמו בכל פרוצדורה, יש להצטייד במסמכים ולהקפיד על פרטים מסוימים. הבנק מנפיק את הניירת המתאימה לצורך פתיחת החשבון של החברה. לכל בנק (ולעיתים סניף בבנק מסויים) יש טפסים ייחודים עליהם נדרשים לחתום מורשי החתימה מטעם החברה.

נציין את העיקריים שבהם:

1. אישור על פתיחת חשבון בנק – עם הגשת הטפסים הנוגעים לפתיחת חשבון בנק, מומלץ לערוך ישיבה ולחתום על פרוטוקול בו מחליטה החברה על פתיחת חשבון הבנק. לרוב, טפסים אלו ניתנים על ידי הבנק עצמו למבקש לפתוח את החשבון ולא נדרש “להמציא את הגלגל / הטופס” הזה.

2. אישור להנפקת כרטיס אשראי – יש לקבל אישור מעורך דין עבור הנפקת כרטיס אשראי שישמש את החברה

3. עניין בחשבון – יש לקבל אישור מעורך דין במידה שקיים עניין בחשבון.

4. פרוטוקולים – יש להכין מספר פרוטוקולים: פרוטוקול של פתיחת החשבון בסניף הבנק, פרוטוקול של ביצוע עסקאות באינטרנט או בטלפון, פרוטוקול של זכויות החתימה – הדבר דרוש בין היתר לפתיחת תיקים במע”מ ולתשלום מס הכנסה ופרוטוקול של הדירקטוריון עבור מינוי המנהלים ופתיחת חשבון הבנק

5. תעודות זהות – יש להציג את תעודות הזהות של הרשאים לחתימה על החשבון

6. דוחות – אם החברה כבר קיימת הבנק דורש להציג את הדו”חות הכספיים של החברה.

7. הבנת הדרישות של סניף הבנק – כאמור, לעיתים קיימים הבדלים בין המסמכים שהבנקים והסניפים של הבנקים דורשים. כדי למנוע בלבול ובזבוז זמן חשוב לדעת זאת ולבקש מסניף הבנק את פירוט המסמכים הנחוצים, את המסמכים הללו יש להעביר לעורך הדין.

8. בחירת הבנק – השאלה אם לפתוח את חשבון הבנק בסניף המוכר בו מתנהל החשבון הפרטי או לפתוח את החשבון של החברה בבנק אחר דורשת בדיקה. בנק שמתמחה בתחום בו החברה עוסקת, מציע אפליקציות, דמי ניהול, עמלות נמוכות ביחס לבנק אחר, מספק בנקאי אישי שזמין עבור החברה ונמצא במיקום נוח, יהיה הבנק המועדף.

9. להבין מדוע כדאי לפתוח חשבון בנק נפרד – פתיחת חשבון בנק נפרד מהחשבון האישי הינה הכרח כאשר מדובר בחברה בע”מ בניגוד לפתיחת חשבון בנק כשמדובר בעוסק מורשה. אלו הוראות החוק ולא ניתן לבצע שום פעילות עסקית בלי חשבון בנק לחברה החדשה.

10. בחירת עורך דין מומחה – בנאלי אך חשוב להדגיש כי קיימים מגוון עורכי דין שמתמחים בנושאים שונים, כדי לוודא שהתהליך מתבצע בצורה מדויקת יש לבחור עורך דין שמתמחה בתחום כלומר – עורך דין מסחרי ובעל ניסיון.

יש לכם שאלות נוספות שלא עלו כאן? רוצים להעיר הערה נוספת על מה שנכתב כאן? אתם מוזמנים לעשות זאת כאן בתגובות.